Urmatorul atelier

  • 00 zile
  • 00 ore
  • 00 min
  • 00 sec

Experimenteaza pentru a-ti descoperi talentul si pasiunea!

Categories: Arte plastice,Ateliere,Dezvoltare personala,fara categorie


IMG_0232-webCatalina Vasilescu este profesorul care le cultiva gustul pentru arta copiilor participanti la atelierele “Lumea in culori”, organizate de Smart Education.

La 26 de ani Catalina isi urmeaza pasiunea: artele plastice.

In prezent este doctorand si asistent asociat in cadrul Departamentului Grafica al Universitatii Nationale de Arte Bucuresti. Este un artist vizual caruia ii place sa lucreze cu copii de toate varstele, sa se bucure si sa creeze alaturi de ei. A avut ocazia de-a lungul timpului sa initieze si sa indrume copiii in tainele artelor plastice, in cadrul atelierelor pe care le-a coordonat.

Naturaletea, daruirea, talentul si creativitatea Catalinei ii determina pe micutii participanti la atelierele ei sa vrea sa revina mereu.

Sambata, dupa atelierul de pictura, i-am adresat cateva intrebari despre modul in care priveste ea experienta lucrului cu copiii. Iata mai jos povestea Catalinei.

Corina Tanasiciuc: Catalina, te rog spune-ne in cateva cuvinte cand si cum ti-ai descoperit pasiunea.

Catalina Vasilescu:  Desenez de cand eram foarte mica si mi-au pus ai mei creionul in mana. Ceva s-a schimbat de atunci: nu mai pictez peretii, sau cel putin nu pe cei de acasa. 🙂

Mama e “vinovata” pentru tot! Ea a vazut ca desenul este ceea ce ma pasioneaza si m-a incurajat sa urmez acest drum: am ales liceul de arte plastice. Dupa liceu totul a decurs firesc, Facultatea de Arte, sectia grafica, pe urma masterul, si inca n-am terminat doctoratul.

Sunt norocoasa ca fac ceea ce-mi place, nu m-as fi vazut facand altceva.

Corina: Catalina, iti multumesc ca te-ai alaturat echipei de la Smart Education. Spune-mi cum ai primit propunerea de a lucra cu copiii?

Catalina: Sunt la varsta la care imi doresc sa am proprii mei copii, iar orice contact cu ei imi face foarte mare placere.

M-a bucurat propunerea ta si am simtit de la inceput ca suntem pe aceeasi lungime de unda. In plus, este o provocare pentru mine sa lucrez cu copii de diferite varste. Eu lucrez in timpul saptamanii cu proaspeti absolventi de liceu si cu persoane care sunt la a doua facultate. Aici insa, la Smart Education, am cu totul alte abordari, alt limbaj, alta atitudine, adaptate varstei micilor participanti. Mai mult, am ocazia sa invat la randul meu lucruri de la ei. Am capatat multa rabdare, iar de fiecare data dupa ce plec de la atelier, sunt incarcata de energie.

Corina: Cum te simti sambata dimineata, cand stii ca urmeaza atelierul de pictura pe care il coordonezi?

Catalina: Am emotii de fiecare data. Imi doresc sa fiu la inaltime, pentru ca stiu ca asteptarile sunt mari: atat din partea copiilor si a parintilor, nu mai zic din partea echipei Smart Education. Odata ce incepe atelierul si vad privirile celor mici, intru in rol si emotiile dispar. Copiii se bucura de fiecare data, sunt entuziasti si interesati de ceea ce lucram, si abia asteapta sa afle noua tema.  Imi place mult sa lucrez cu ei, vad ca atelierele dau rezultate si ca fiecare copil pleaca multumit de realizarile lui. Asta ma bucura si imi ofera motivatia de a reveni la ateliere.

Corina: Ce crezi ca ii atrage pe copii sa vina la ateliere de arte plastice? Participa doar copii foarte talentati?

Catalina: Cred ca noutatea ii atrage, faptul ca temele sunt mereu diferite. Apoi abordarea, faptul ca eu sunt mereu atenta la tot ceea ce fac ei, ca nu ii tratez ca pe un grup, ci ma adresez personalitatii fiecarui copil in parte. Nu poti sa le ceri sa faca toti acelasi lucru, cand fiecare

Eu nu sunt de parere ca la ateliere trebuie sa participle doar copii foarte talentati. Parintii nu-si dau intotdeauna seama de talentul copilului pe aceasta latura. Consider ca e benefic pentru copii sa participle la ateliere pentru ca isi dezvolta alt simt estetic, isi dezvolta bunul gust. Aici invatam practic bunul gust, pentru ca nu devin toti Picasso. Invatam cum sa alaturam anumite culori, cum sa privim anumite lucruri, cum sa le apreciem mai mult, cum sa privim cerul, de exemplu, si sa ne intrebam “ia sa vedem: cum sunt norii astazi?”. Invatam texturile, pentru ca nu e vorba doar de indemanare.este diferit. Ma ajuta si faptul ca sunt maxim zece copii in grupa, si imi pot concentra atentia asupra detaliilor pentru fiecare in parte. Sunt de parere ca in niciun caz nu trebuie sa le impui copiilor exact ce sa contina lucrarea lor. La inceputul atelierului le propun tema, caut sa fie o tema libera, astfel incat sa le stimulez imaginatia. Noi comunicam: ii intreb ce simt, ce ar vrea sa contina lucrarile lor. Niciodata nu o sa ii spun unui copil: acum fa o lucrare vesela, pentru ca asa vreau eu. Dupa ce ei isi contureaza ceea ce vor sa exprime pe hartie, vorbesc cu fiecare, ii indrum legat de culorile folosite, avem un feed-back permanent. Le explic procedeul folosit, de ce il folosim, cum il folosim. Ma asigur ca ei inteleg ce facem, nu vreau sa fie nimic impus, pentru ca altfel avem la sfarsit o lucrare frumoasa, dar copilul nu se alege cu nimic.

La atelierul de arte plastice

Corina: Te rog povesteste-ne o intamplare care ti-a adus satisfactii de-a lungul experientei tale in lucrul cu copiii.

Catalina: Am avut cu ceva timp in urma o experienta de felul asta. Lucram cu doi frati: unul era in clasa a patra, iar celalalt era mai maricel, in clasa a saptea. Cand i-am cunoscut si am inceput sa lucrez cu ei, a fost destul de dificil: nu aveau rabdare, nu aveam o relatie propice lucrului. Pe masura ce trecea timpul, au vazut ca le place ceea ce se intampla la orele de arte plastice, ca le ies lucruri frumoase, ca mereu fac ceva diferit, iar lucrurile s-au schimbat. In bine. 🙂 Tonul lor s-a schimbat, atitudinea s-a schimbat, atat fata de mine, cat si fata de parinti. Devenise o placere pentru cei doi sa participe la fiecare ora de arte. Acum sunt mai mari, iar unul dintre ei cocheteaza cu arta.

A fost pentru mine o mare satisfactie, iar experienta cu cei doi copii mi-a dat incredere ca pot face fata cu succes provocarilor si ca munca mea cu ei are urmari pozitive.

Corina: Ai o recomandare pe care ai vrea sa o transmiti catre parinti?

Catalina: Recomand parintilor sa isi incurajeze copiii sa experimenteze cat mai multe lucruri pentru a-si descoperi talentul si pasiunea, sa-i inscrie la activitati si cursuri, mai ales in domeniile in care ii vad ca sunt foarte interesati.

Atelierele de arta nu sunt doar pentru copiii foarte talentati. Orice copil poate sa creeze si oricand iti poti descoperi pasiunea. Van Gogh s-a apucat sa picteze la 30 de ani.

Corina: Catalina, iti multumesc pentru felul in care te implici in activitatile de la Smart Education in fiecare sambata dimineata. Si iti multumesc pentru momentele acordate realizarii acestui interviu.

Catalina: Cu placere.

As mai vrea sa adaug un feed-back primit in timpul atelierului de sambata trecuta de la mama lui Andrei, un baietel de 9 ani. Ea mi-a povestit nerabdarea cu care vine Andrei sambata de sambata la atelierul de arte plastice. Era incantata sa observe cat de multa incredere in sine ii da baiatului faptul ca reuseste sa finalizeze lucrari minunate pe care, sustinea ea, nu le-ar fi facut in alte conditii.

 

Il invitam pe copilul tau sa se alature celorlalti participanti in universul artelor. “Lumea in culori” va asteapta in fiecare vineri, de la ora 17.00.

Author: Corina Tanasiciuc

Leave a Reply